19 Şubat 2012 Pazar

LEZZETLİ MEKANLAR


Hiç mi öneri üzerine veya internet’ten , magazin den araştırarak bir mekana gitmediniz? Eminim birçoğunuz öncelikle internete bakıyorsunuzdur.  Ben açıkçası yeni mekan bulma yeni yerler  keşfetme, araştırma konusunda çok başarılı değilim ama bu yeni mekanlarda çok iyi keyif çıkarmasını bilirim. Bu nedenle öncelikle bu yeni mekanları bulan ve bana bu eşsiz lezzetleri tattıran araştırmacı ekibe teşekkür ediyorum.

Bu ekip iyidir, hoştur, araştırmacıdır ama biraz da tembeller . Her yeni mekanda aynı muhabbet burası nefismiş ,  hemen fotoğraf çekelim ve bizde internette yazalım. Çok uzun zamandır beklemekteyim ne zaman yazarlar ne zaman bu güzel tecrübeleri paylaşırlar diye ama tık yok.

Artık iş başa düştü  diye düşünerek ve belki bu ekibi de ateşlerim umudu ile gerçekten sevdiğim ve sevilebileceğini umduğum mekanlar hakkında gerçekçi bilgiler vermeye çalışacağım.

Cuma akşamı bir AVM de arkadaşlarla muhabbetteyiz sonra program değişikliği falan oldu birlikte yemek yiyelim dedik. Dedim ya ben mekan araştırmam ama iyi keyif sürerim.  Kafadan , güzel bir yere gidelim lezzetli olsun diye girdim lafa (AVM lerde yemek yemek çok sıkıcı- istisnalar hariç ilerde onları da yazarız).  Bikaç öneriden sonra Akdeniz Hatay Sofrası ismi bana çok cazip geldi. Hatay’a da hiç gitmedim ama sanırım Kıbrıs’ın karşısında ya bi ısınma oldu içimde . İyi ki de ısınmışım hiç yanıltmadı beni Vatan caddesinde ki Akdeniz Hatay Sofrası (Bu mekanın başka şubesi yok).

Mekan çok temiz, çalışanlar çok nazik. Daha girer girmez acıktığınızı hissediyorsunuz. Hatay yemekleri yağlı biraz ama lezzet harika.  Lezzeti her zaman bir o kadar arttıran sunum ise çok yerinde . Mekandan elektriği aldım ya artık menüye bakmak için sabırsızlanıyorum. Allahım bunlarda ne ; testi kebabı , tuzda kuzu , bin çeşid kebap bi kafam karışıyor ki garson yetişiyor bu gece tuzda kuzu öneririm diyor eyvallah diyoruz (Tuzda kuzunun sunumu da bi harika alevler içinizde yanınıza yaklaşıyorlar ve sonra tokmaklar ile tuzu kırarak servis ediyorlar). Meze seçeceğiz aynı dert , hepsinden tatmak istiyorum seçenek çok. Çok zorlamıyoruz kendimizi  donatıyoruz sofrayı (mekdus, maklube, acılı ezme , muhammara, humus,kaytaz böreği, içili köfte vb hepsi yöresel).  Ha bide belirtmeliyim ki Hatayla , Kıbrıs (K.K.T.C) yemekleri ,mezeleri gerçekten çok yakın bide Hataylılar kızmasın ama Humus Kıbrıs’ta daha güzel (memleketim diye demiyorum).  Mekanın bi özelliği daha var gitmeden 2-3 saat önce arıyorsunuz ve kaç kişilik kebap istediğinizi söylüyorsunuz sizin için hazırlıyorlar çünkü bu özel kebapların pişme süresi uzun.  

Çok uzatmak istemem Akdeniz Hatay Sofrası kebapları , mezeleri, salataları, ara sıcak servisi ve patladım dedikten sonra gelen tatlıları ile gerçekten gidilmeye ve tadılmaya değer bir mekan. (Not. Mekan da alkol yok).  E tabi bu güzel lezzetlerin bir bedeli olmalı ama bence bu konu da da mütevaziler kişi başı 50-60 tl çok çok iyi bir ziyafet için yeterli .

Son olarak şunu belirtmeliyim ki tüm bunları lezzetlendiren yanımda ki güzel insanlar….

2 yorum:

Cem Nazli dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık. fakat kurabiyelerden hiç söz etmemişsin :) yeni mekanlarda, farklı lezzetleri birlikte tatmak dileğiyle..

Akdeniz Hatay Sofrası dedi ki...

Akdeniz Hatay Sofrası Olarak 27 Yıldır Hizmet Verdiğimiz Değerli Misafirlerimizin arasında sizleri de görmekten memnun olduk.Sunduğumuz Eşsiz Lezzetler ile yeniden buluşmak üzere...

Saygılarımızla,
Akdeniz Hatay Sofrası
www.akdenizhataysofrasi.com.tr